«

»

мај 10

Пројект „Сарадњом до знања“

 

Наша школа у пројекту „Сарадњом до знања“

Овако је то било…

 

              Замислићемо то као једну кулинарску авантуру.

              Хоћете, на пример, да скувате чорбу, али не према неком већ опробаном рецепту, него, онако, од онога што нађете у фрижидеру. И кренете, према интуицији… Продинстате лук, па мало грашка, кромпира… свега што сте нашли потрпате… и буде то најукусније јело које сте икад спремили.

                 Исто се десило нама. Само смо ми „кували“ један час. Све је почело сасвим случајно када две наставнице српског, две добре виле, нису имале са ким да „сарађују до знања“! Тако су из прве руке сазнале како се морала осећати сирота Грдана која једина није била позвана на славље. Тада се једна од њих досетила да се за „позивницу“ обрате трећој вили, оној која их сигурно неће моћи одбити. И тако је све почело. Не да виле нису позване на журку, него се забава преселила „у њихово двориште“ и сви су хтели да се прикључе том спектаклу. Такорећи, тражила се карта више.

              Али, вратимо се ми оној чорби са почетка приче. Јер, опште је познато да нема добре забаве без доброг топлог предјела. Као базу користили смо енглески и српски језик. Затим смо додали прстохват немачког , две-три кашичице математике, неколико зрна физичког васпитања. Све смо то кували на тихој ватри два школска часа. Рецепт смо назвали „Сарадњом до знања“. То нам је био циљ и можемо слободно рећи да смо га и постигли.

                Овај двочас на тему екологије организован је прошле недеље у два одељења седмог разреда. Сваки наставник, а било их је много  који су учествовали у организацији (неки су, чак, шаљиво тврдили да је било више наставника него ученика, али то јe, бар, лако доказати), трудио се да кроз специфичности свог предмета, подстакне ученике да размишљају о очувању животне средине и да пробуде свест о томе колико је велика улога  појединца када је будућност наше планете у питању. Осим задатка да наставно градиво повежу и сједине, наставници су имали још један задатак, а то је да заинтересују ученике и да буде забавно. Зато смо слушали музику, играли квиз, радили познате „тестове личности“ какви су се до сада виђали само у часописима, сурфовали интернетом, читали књижевна дела…

             Ми смо толико тесно сарађивали да је наставник математике почео да говори енглески, наставница енглеског српски, наставница српског решила задатак из математике (добро, овде смо  претерали, ово је већ у домену научне фантастике…), тако је настала једна општа збрка да више нико није знао шта предаје, него је свак сматрао да је баш његова дужност да буде „у свакој чорби мирођија“. Е, то се зове сарадња!  И тако ми видимо школу у будућности. А онда, једног дана са поносом ћемо рећи да смо ми били зачетници тог правца.

          Тако се завршио наш гастрономски експеримент.  Иако би зли језици рекли да је то био обичан „бућкуриш“, ми тврдимо да је чорба испала „прсте да полижеш“. Ако не верујете, погледајте…

 

 

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien